Friday, June 26, 2009

suri rumah....

ermm.. arini aku kne jadi suri rumah...
mak kne duk hospital jaga nenek..
aku lak kne jaga umah.. plan nak gi jenjalan kat KL kne tangguh..
aduyai...

nak wat camne.. dah nenek aku sakit.. lau x.. kompem dah jenjalan kat KL..
tgk ang ang ang KL..
hehe..

xper.. next time la planning plak..

so.. arini ape aku kne buat??? huh.. x tau ni..
kne la call mak aku...

aku : mak, arini angah kne wat ape??
mak : kamu pegi pasar la.. beli ikan, sotong, pastu sayur sket..
aku : ayam x nk beli ke??
mak : hari2 ayam.. muka kamu pun dah nak jadi mcm ayam..
aku : ok ape jadi ayam dari jadi muka pecah umah..
mak : banyak la kamu.. dah pegi cepat.. tgh ari sket amik mak kat hosp.. tgu mak call dlu..
aku : ok.. klau blh cepat sket.. angah nak gi jenjalan plak..
mak : x payah mengade pegi jalan2.. duk umah je arini..
aku : x bujang la duk umah jer..
mak : dah2.. mak xleh ckp lame2 ni..
aku : yela2.... angah nak pegi dah ni..
mak : ok.. assalammualaikum..
aku : wsalam.. ( anak yg baik ni)

hmm.. sampai kat pasar x tau nak beli ape dlu...
lawa gak pasar ni ekk.. yg kurengnyer.. awek2 cun xder dtg lepak sini...

ape yg aku beli??? hehehe... ikan selayang, ikan kembung, ikan aya, ikan selar kuning.. hahaha.. btol ke ni aku kne beli byk camni??? pastu sotong lagi... sayur sawi, kangkung, bayam, kobis manis.. isk.. cam melampau jer aku beli ni..


JAM 11 Pagi..


mak aku dah call... suh amik dia..

mak : kamu ader kat mana?
aku : kat umah la.. knp?
mak : dtg amik mak.. mak nak balik dah ni..
aku : ok.. mak tgu kat bawah la ekk.. angah x naik atas la.. lagi pun bkn waktu melawat..
mak : mak ader kat bawah dah ni..
aku : ok.. tgu la jab..

ni la hosp.. hehehe

sampai je sini.. mak aku suh gi satu tempat.. amik result ape ntah.. nk kne bg kat doc..
aku pun pegi la... destinasi seterusnya...
aku x tau la utk ape ni.. tp dia main scan pyot nenek aku..
so, aku kne amik result dia.. bg kat doc.. keje aku ke ni?? xleh ke lau doc tuh amik sndiri? hehehe
elyn.. cube bgtau sket.. bilik echo ni utk ape?

pastu sampai je kat umah.. mak aku tanye brg yg aku beli 2...
aku pun ckp la ader lam peti... pastu mak aku sound...
" angah.. nape x borong semua ikan kat pasar tuh?? ikan byk2 ni nak wat kenduri ke hape?"
hahaha.. kn dah kne.. byk sgt ikan aku beli..
tau aku jawab ape?
"mak masak semua ikan tuh.. kita bawak p hosp.. bg nurse makan"
hahaha..
mak aku ckp.. " haaa.. menjawab plak"


12 comments:

Fara said...

baguih2 rajen die g pasar.
:)

P/s:angah,ikan aya tu ape ?
xpena dgr

angahbjork said...

ngeh3.. mmg rajin pun..

ikan aya tuh ikan tongkol kn??

budak.baek. said...

wah sungguh chantek psr kmaman, kalah pula mesra mall..alang2 dh jd sura rumah tu, blaja a msk, xyah mak teh blk umh jap jd chef..erm amek result exam ke kt blk doc tu?cm result? lulus x?

=P

angahbjork said...

pasar tuh baru fasa 1.. lom masuk fasa 2 lagi.. kos bikin pasar tuh dengar citer 4J.. kaya tol la kemaman ni..

eh.. x tau agi ke angah pandai masak?? x caye? tanye la makteh.. hehhee..

result lulus.. kui3

Lara said...

mne la nk ade awek lepak psr cmtu. psr mlm adelah. bersepah! haha

angahbjork said...

zaman dlu ramai je awek lawa lepak kat pasar.. zaman skrg jer xder.. yg ader teruna perkasa jer lepak situ.. hahaha

Fara said...

oo ikan aya tu ikan tongkol ke ?
hihi
bru tau
maceh2 !

angahbjork said...

same2 dik oi... esok gi pasar try sebut ikan aya.. hehhee

lala said...

hahahah....nk tgk awek2 lawa kene ah gi mall angah...mane ade zaman skang ni awek cun2 lepak pasar...xrock la...hahahah

angahbjork said...

lau mcm 2.. awek mane2 yg cun lau lepak kat pasar.. kompem la angah ngorat dia.. susah nak cari o0o0o..

elyn said...

bilik encho..sila tgk kamus..
klu bilik hemodinamik..bilik lepak kami....miahhahha

angahbjork said...

lor ye ker... bilik aerodinamik bilik angah lepak..